Проход Петрохан – върхове Голям, Среден и Малък Ком

28.11.2009г.

      Отдавна мислех да направя този маршрут но да си призная ми изглеждаше прекалено дълъг и мързелът леко надвиваше:-) Знаех, че е въпрос на дни да падне постоянен сняг горе и не можех да изпусна уикенда за тази цел!

     Тръгнах от самия проход, като не пропуснах да щракна първите слънчеви лъчи на деня в посока връх Зелена глава и предавателя горе

В обратна посока същите страхотни цветове над язовирчето откъм планина Козница

Бързо влязох в гората и се наложи отначало да повървя по досаден асфалтов път. Малко по-късно същият продължи към станцията на върха а пътеката вървеше по черен път… след по-малко от час наближих края на гората и началото на откритата част.

Времето освен твърде променливо беше и мнооого ветровито. Бързо се откри гледка към Планина Козница с нейния вр. Тодорини кукли и Врачанския балкан.

Вървях си спокойно сам без жива душа наоколо по черен пъти най-накрая в далечината се показа големия вр. Ком

Бях решил първо да отида директно до най-високия Ком и на връщане да премина през Средния и Малък връх. Заобиколих Малкия Ком и излязох на премката между него и Средния, където се съединяват пътеките от пр. Петрохан и хижа Ком… гледките към вр. Щърковица, гр. Берковица, Дунавската равнина и Врачански балкан бяха един път. Там се срещнах с групичка туристи с който едва се разбрахме от фучащия вятър.

С бърза крачка се отправих към Големия Ком.

… и нова панорама …

На върха се откриха хубави гледки във всички посоки с интересни облаци.

Колкото и да гледах виждах все места на които съм бил с изключение на района южно и югозападно от върха, където имаше интересни като форма била, които набързо планирах за пролетта))

Отново познато връх Камара и зад него в далечината Чипровска планина с огряните от слънцето източни склонове на върхове Копрен и Три чуки, които буквално изглеждаха като Джендемите на вр. Ботев!

Вятърът ме носеше а насам а натам но хубавото беше, че духаше от една посока и на завет откъм северния склон си ставаше тихо и приятно… слязох с няколко метра за да хапна на спокойствие и направих една бърза панорама на север.

Снимка на върха и газ обратно към двата по-ниски върха

Така или иначе по билото където трябва да е Среден Ком до сега не съм виждал триангулачен знак или какъвто и да е символ на върха така че си го минах по най-високата му част. Играта на облаците и светлината беше интересна.

Връх Ком в обратна посока

Град Берковица и язовир Огоста

Врачански балкан в далечината с неговия Беглички дял

Отново Врачански балкан в по-близък план.

На връх Малък Ком светлата част на деня отиваше към своя край и започна пръска дъжд… пръска просто защото заради вятъра валеше хоризонтално)

 

Далеч на юг за пореден път се показа Витоша и зад нея Рила покрита със сняг.

Светлата луна ми подсказа да приготвя челника и да го поставя където му е мястото!:-)))

Един поглед към Големия батко и посоката откъдето фучаха пръските… след кадъра се наложи сериозно подсушаване на филтъра!:-)

Бързо започнах да слизам от върха, защото ме чакаше път.

Последен кадър за това което ми предстоеше като ходене и атмосферни условия. Логично последва прибиране на фотоапарата с плюене на петите да не ме гепи сериозен дъжд или нещо друго… не че ме плашеше де)

Разбира се впоследствие ме хвана както тъмнината/което между другото го желаех за да се накефя за пореден път на челника и ГПС-а/ така и дъжд, който премина в сняг/което не го желаех баш… баш…/:-)))

Определено през деня имаше всичко за да може човек да усети една планина както си му е реда! Иначе чисто математически 610м. денивелация и 24.6км. ходене!:-)

2 Responses to Проход Петрохан – върхове Голям, Среден и Малък Ком

  1. keklanka says:

    Eх.. направо се двишиш по сбъднатите ми мечти 🙂 Подобен поход успях да осъществя само веднъж с бившото ми комши, което се оказа планинско дете и ме замъкна да разгледам по-обстойно Шуменското плато и скалните манастири и образувания там… Но за съжаление нито стигнах до скално катерене, нито да се превърна в практика да ходя по такива походи, завиждам благородно 🙂

  2. Аз искам да те попитам нещо. – Това на последната снимка по пътя за петрохан ли е? и какво всъщност е?

Вашият коментар

